Germany - The Results

Saturday September 23rd 2006
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Germany - The Results

Post by Thorsten »

... any suggestions whereabout to start one?
Last edited by Thorsten on Sun Sep 24, 2006 5:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
chatgarou
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 5
Joined: Sun Apr 23, 2006 6:24 pm

Post by chatgarou »

I'm going to do one in köln. willst du mitmachen? ich kann leider nicht nach dortmund fahren...
User avatar
Maxine
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 10
Joined: Fri Sep 08, 2006 9:12 am
Location: Chemnitz, Germany

Post by Maxine »

I think I'm going to do one in Chemnitz, or maybe in my hometown.....

@Peter Pen: Ha! so sieht man sich wieder, ich bin sternenklar von flickr ;D ....immer diese Zufälle^^
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Post by Thorsten »

I suppose to switch to German for now ;-)

@ chatgarou: mal schauen, ob ich es nach Köln schaffe. Ich würde kurzfristig zusagen .. wäre auf jeden Fall schöner als in Dortmund.

@ Maxine/sternenklar: ... ja, prima! Chemnitz! Lang ist's her! Ist ebenfalls wunderbar für SC!

PS ... wie seid Ihr denn darauf aufmerksam geworden?
Last edited by Thorsten on Fri Sep 08, 2006 8:54 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Maxine
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 10
Joined: Fri Sep 08, 2006 9:12 am
Location: Chemnitz, Germany

Post by Maxine »

Peter Pen wrote: PS ... wie seid Ihr denn darauf aufmerksam geworden?
ähhmmm ich weiß nicht mehr so genau...irgendwie bin ich auf die Seite gekommen und hab mir das gar nicht richtig durchgelesen, dachte das ist nur son normaler blog von irgendjemandem...
Und dann bin ich gestern auf dieser einen moleskine seite gewesen und da stand da ein Artikel drüber drin und da hab ich mir das mal alles durchgelesen und mich angemeldet ;) Hatte sowieso schon länger vor mal bisschen die Stadt zu zeichnen und da ist das ja jetzt ne gute Gelegenheit.
Ich bin mir nur noch 'n bisschen unsicher wegen zeichnen in der Öffentlichkeit. Eigentlich kann ichs überhaupt nicht leiden wenn mir jemand dabei zusieht^^
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Post by Thorsten »

aah, ich habe die "Pressemeldung" auch heute bei "moleskinerie" gelesen. ;-)

... das mit dem Zeichnen in der Öffentlichkeit legt sich ziemlich schnell. Und es gibt ja auch ruhige Ecken in Chemnitz, in denen man beginnen kann. ;-) Oh, und ich freue mich schon - nach Deinen Potraits auf flickr!!! - auf den Marx-Kopf anner Prachtstraße ;-)
User avatar
Maxine
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 10
Joined: Fri Sep 08, 2006 9:12 am
Location: Chemnitz, Germany

Post by Maxine »

Prachtstraße?? Du meinst wohl die Brückenstraße :)..... Oder hieß die früher mal so?

Hm...schade, dass anscheinend nicht noch mehr Leute in Deutschland mitmachen wollen.....das muss hier noch viel bekannter werden^^
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Post by Thorsten »

... tja, ich hatte da mal Flyer und Plakate in Dortmund gemacht. Da hat sich aber auch keiner (... z.B. der designenden FH-Studenten) gemeldet ... nur später nochmal als ich in anderen Foren unterwegs war ... hier der Flyer von damals

Image
User avatar
Maxine
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 10
Joined: Fri Sep 08, 2006 9:12 am
Location: Chemnitz, Germany

Post by Maxine »

Tolles Plakat :D Da kriegt man so richtig Lust drauf...

Hmm...also bei uns in Chemnitz gibts eigentlich viele Künstler so... hab ich in letzter Zeit mal festgestellt, werden irgendwie immer mehr. Wir haben hier so richtige Gruppen junger Leute die zusammen Bilder ausstellen, etc.. Aber so direkt kenn ich die ja auch nicht :/ Wäre toll wenns bei uns auch bisschen mehr Werbung dafür gäbe^^
tiquit
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 1
Joined: Wed Sep 20, 2006 9:39 am

Post by tiquit »

anyone from munich around? :D
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Re: SketchCrawl Berlin

Post by Thorsten »

joshb wrote:Berlin SketchCrawl vielleicht? Tut mir leid, meine Deutsch ist nicht zu gut. Is anyone interested in meeting up in Berlin?
hi, joshb, mabye you want to go down to www.renatecomics.de (downtown, berlin) and aks for some who'd like to join - your sketchbook-style looks as if that would fit ...
joshb
Newbie Crawler
Newbie Crawler
Posts: 1
Joined: Wed Sep 20, 2006 8:41 am
Location: Berlin, Germany

Post by joshb »

Last edited by joshb on Sat Sep 23, 2006 9:03 am, edited 1 time in total.
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Post by Thorsten »

I am sorry josh, I did send them the news ... good luck, seems you'll still have the hot-summer-autumn-sunshine we are going to miss tomorrow ;-)
User avatar
Thorsten
Sensei Crawler
Sensei Crawler
Posts: 765
Joined: Sun Oct 23, 2005 10:05 am
Location: Hamburg, Germany

Results

Post by Thorsten »

Hello everyone! We have been two this time and we will post them step by step, so you may want to stay tuned ;-)

As Enrico mentioned in his interview at www.illustrationmundo.com last week, the weather allways will be fine, even when the forecast says something different. So it was. Warm and wonderful setting of light through dimming clouds. This time we started in the surroundings of our neighbourhood ...

Image

.. as it is something about months after the Soccer Worldcup, the leftovers still hang out of some windows. There have been a lot more from all different countries which played in this town. A Spanish one is still hanging across our street .. next to a British one - though, they don't have a national team ...

Image

... in the next one you can see, how people try to reserve or better secure some space on their moving days to park their transportation-vehicles. And funny enough: no matter how silly those construction look like, people mostly obey these 'house moving totem poles' ...

Image
enrico
Site Admin
Site Admin
Posts: 1140
Joined: Thu Nov 11, 2004 9:59 am
Location: San Francisco

Post by enrico »

Awesome PeterPen, glad you got good weather !
:)
Just noticed the flier too, really neat !! Nice ...
good sketches ... more ?

e

Return to “11th World Wide SketchCrawl”